GPZ500S - Po par minutach jizdy nad 8000 ot. se dusi a chcip

matyxcz
Příspěvky: 7
Registrován: pát čer 18, 2010 10:05:58

GPZ500S - Po par minutach jizdy nad 8000 ot. se dusi a chcip

Příspěvek od matyxcz » pát čer 18, 2010 14:57:43

Zdravím,
koupil jsem na naučení starší GPZku (r.v. 1999), mašina má 50k, motor cirka polovinu. Doposud bez problémů, nedávno autorizovaný servis - prohlídka, olej, svíčky, filtry a pak nějaké provozní věci. Vloni ventily atd.

Narozdíl od předchozího majitele jí občas dávám trochu za uši, a narazil jsem na nepříjemný problém.

1. případ: dálnice, max. akcelerace na 190kmh/6, drženo asi kilometr a najednou se začal ztrácet výkon, přidal jsem plyn ale po chviličce se to opakovalo, zaklapl jsem, zpomalil na cca. 100kmh stále za 6, ale plyn měl na začátku asi 1/3 mrtvou zónu kde se to dusilo. Postupně se to vrátilo do normálu, po nějaké době jsem zrychlil zpátky na 140 a to už drželo bez problémů.

2. případ: okresky, s partou kamarádů na ostrých 6kách, snažil jsem se držet krok takže jsem se pohyboval stále mezi 8000 a 10000 otáčkami, rychlost cca. 100-150. Po cirka 5km se objevilo to samé, snažil jsem se ulevit motoru tím, že jsem začal jet v trochu nižších otáčkách (cca. 6000-8000), trochu se to zmírnilo, ale stále jsem to v plynu cítil, vyloženě jak kdyby se na začátku dusila. Zvukem mi to trochu připomnělo starou Jawa 350ku předtím než uvařila :-)
Následoval kopec kde jsem za to musel trochu vzít a po třech zatáčkách to úplně ztratilo tah, zamáčklá spojka a chcíp. Čekal jsem až vychladne, cca. 3 minuty úplně mrtvá (ani si neškytla), pak už se při startéru začala brumlat, a po cca. 10 minutách naskočila, ale jela jak kdybych táhnul naložený vlek :-). Nechal jsem ji pak na benzině ještě půlhoďku vychladnout a potom už zase jela jak víno.

Jinak chladí dobře, při výše uvedených případech byla vždy teplota v normě, při jízdách přes město ve třicítkách vedrech v kolonách nemá problém, když povyleze teplota tak větrák spíná a funguje, potud vše ok. Při jízdě stylem "na předjetí podřadím a vytočím, jinak jedu lážo plážo 6-7krpm" nemá sebemenší problém. Takže jsem úplně ztracen, nechápu čím by to mohlo být. Napadlo mě jestli se třeba při těch vysokých otáčkách nemůže generovat teplo, které sice voda v bloku uchladí, ale jiné komponenty co nejsou přímo chlazeny tím trpí, třeba svíčky (ač jsou nové), nebo např. cívky které tím naznačují plán na odchod do věčných lovišť ?

Předem moc díky za radu či tipy ...
-----------------------
Kawasaki GPZ-500S

Uživatelský avatar
MMKS
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2516
Registrován: stř bře 21, 2007 19:28:49
Bydliště: okr. Břeclav

Příspěvek od MMKS » pát čer 18, 2010 15:52:43

a nemůže to být třeba nějaký špatný podtlak v nádrži, že když jí dáš víc za uši=víc žere, tak to nestíhá brát benzín a bere až pak, až se ten tlak zase vyrovná? (ale jsm lama)
ZX-12R naked

Uživatelský avatar
jaris
Easy rider
Easy rider
Příspěvky: 280
Registrován: pát bře 03, 2006 00:04:03
Bydliště: Č.B.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jaris » pát čer 18, 2010 17:38:54

jojo nejspis ti tam z nejakeho duvodu pude malo benzinu...
ZXR 750 '93
__CKC201__

matyxcz
Příspěvky: 7
Registrován: pát čer 18, 2010 10:05:58

Diky Jaris, MMKS

Příspěvek od matyxcz » pát čer 18, 2010 18:12:33

Díky za odpovědi ! Tohle mě popravdě nenapadlo, nějak jsem si to nedokázal představit ..... to jako že se v nádrži vytváří podtlak, který zabraňuje benzínu aby v dostatečném množství stékal samospádem do karburátoru, což v kombinaci s konstantně vysokou spotřebou v daném momentě způsobí tu ztrátu výkonu ? A že to čekání na vychladnutí s průběžnými pokusy o nastartování bylo ve skutečnosti čekání až se naplní karbec a startérem to natáhnu do motoru ?
Hmm, to by byla rozhodně ta lepší zpráva, ale otázkou zůstává, co s tím ? Je tam někde nějaký ventil který se může ucpat nebo tak něco ?

EDIT: vzpoměl jsem si že v obou případech to bylo s prázdnější nádrží, tak cca. 2l do rezervy, to by tomu podtlaku taky mohlo napovídat, ne ?
-----------------------
Kawasaki GPZ-500S

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » pát čer 18, 2010 21:48:37

palivový filtřík, vyčistit plovákový komory pokud máš karbce, ty hadičky co vedou z nádrže pod motku jsou na přisávání vzduchu, jsou čistý?profoukni je. Co filtr sání?(vzduchu). Ale to už to kombinuju.
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Uživatelský avatar
Maverick
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2504
Registrován: sob srp 12, 2006 21:10:54

Příspěvek od Maverick » sob čer 19, 2010 07:16:43

Podtlakem bylo zcela jistě myšleno sání benzíno, které je podtlakové - a ne že ti vzniká v nádrži podtlak a neteče samospádem :wink: Vyčisti komplet palivový systém - nádrž, filtry, karbce a následně seřídit. Aprorpó , jak vypadaj svíčky, když je vytáhneš?

matyxcz
Příspěvky: 7
Registrován: pát čer 18, 2010 10:05:58

Příspěvek od matyxcz » sob čer 19, 2010 08:51:18

Yup, taky mi to s tím podtlakem potom došlo, když jsem si o tom něco víc nastudoval, jsem holt laik :oops:

Díky za tipy, jinak svíčky i filtry jsou nové, ale jestli se neuchcávají jsem nekoukal, opět díky za tip. Na to vyčištění - myslím že si nejspíš napřed stáhnu a nastuduju manuál, nerad bych něco zmršil.

V každém případě díky moc všem za rady, až bude hotovo tak dám vědět jestli to zabralo.
-----------------------
Kawasaki GPZ-500S

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » sob čer 19, 2010 21:59:22

Maverick píše:Podtlakem bylo zcela jistě myšleno sání benzíno, které je podtlakové - a ne že ti vzniká v nádrži podtlak a neteče samospádem :wink: Vyčisti komplet palivový systém - nádrž, filtry, karbce a následně seřídit. Aprorpó , jak vypadaj svíčky, když je vytáhneš?
možná by ses divil, zažil jsem obojí :wink:

nový a funkční svíce k tomu je základ. Jinak můžeš lovit závadu donekonečna :?
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Uživatelský avatar
Maverick
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2504
Registrován: sob srp 12, 2006 21:10:54

Příspěvek od Maverick » ned čer 20, 2010 14:02:28

svícema jsem myslel, jak vypadaj po tom co mu to škube - suchý, mokrý, barva ...

Uživatelský avatar
farmář
Ghostrider
Ghostrider
Příspěvky: 2148
Registrován: úte říj 16, 2007 20:01:57
Bydliště: kousek od Jindřichova Hradce

Příspěvek od farmář » ned čer 20, 2010 14:26:12

jj rozumím ti Mave, plus to jak jsou na tom celkově, často se tohle vidí když je lidi měnili naposledy "kdysi" nebo po roce dvou vyměnili jednu, ostatní byly dobrý....
V 80% procentech lidi nepovažují svíčky za spotřební materiál,něco jako gumy, benzín, oleje.... :lol: teď jsem se nechtěl nikoho dotknout!
Kawasaki Vulcan VN 1500 Classic
CKC #1060

Uživatelský avatar
netdedek
Příspěvky: 17
Registrován: stř kvě 09, 2007 21:22:35
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Příspěvek od netdedek » ned čer 20, 2010 14:41:04

A dělá ti to pravidelně? Tzn. že když se teď pojedeš projet a budeš jí dávat, tak zas přestane jet? Nebo spíš náhodně?
Měl jsem s tím jednou taky problémy, při delším plném vytížení přestala jen, bylo to tím, že nestačil přitékat benzín, na vině byl palivový ventil v nádrži. Resp. jeho podtlakové ovládání. Takže to můžeš zkusit vyřešit tak, že rozděláš ten ventil a vyhodíš těsnění(gumovej kroužek) z podtlakového ventilu. Dát to zase dokupy a zkusit jestli to bude lepší. To tě nebude nic stát. Pokud to bude tím, tak pak můžeš třeba koupit nový kohout.
Jinak to může být tím podtlakem v nádrži a o to se stará víko nádrže, ale s tím jsem problémy neměl.

Jinak GPZ 500S nemá žádný palivový čerpadlo ani nic podobnýho, nádrž je celá nad karbecama tak tam mají jen systém nádrž - kohout - karburátory. Jediný co tam je navíc, tak je podtlakem ze sání motoru ovládaný palivový ventil, takže ikdyž je ventil otevřený, ale motor stojí tak benzín neteče.

Já mám GPZ r.v. 96 , ale předpokládám, že to mají všechny stejný.

Snad ti to nějak pomůže.
netdedek, GPZ 500S

matyxcz
Příspěvky: 7
Registrován: pát čer 18, 2010 10:05:58

Příspěvek od matyxcz » ned čer 20, 2010 20:16:20

farmář píše:jj rozumím ti Mave, plus to jak jsou na tom celkově, často se tohle vidí když je lidi měnili naposledy "kdysi" nebo po roce dvou vyměnili jednu, ostatní byly dobrý....
V 80% procentech lidi nepovažují svíčky za spotřební materiál,něco jako gumy, benzín, oleje.... :lol: teď jsem se nechtěl nikoho dotknout!
Svíčky jsou fungl nové (cca. 1000km), takže tím to nebude, ale jak už jsem dostal radu, mrknu na barvu, jestli jsou správně vypálené.
-----------------------
Kawasaki GPZ-500S

matyxcz
Příspěvky: 7
Registrován: pát čer 18, 2010 10:05:58

Příspěvek od matyxcz » ned čer 20, 2010 20:19:16

netdedek píše:A dělá ti to pravidelně? Tzn. že když se teď pojedeš projet a budeš jí dávat, tak zas přestane jet? Nebo spíš náhodně?
Měl jsem s tím jednou taky problémy, při delším plném vytížení přestala jen, bylo to tím, že nestačil přitékat benzín, na vině byl palivový ventil v nádrži. Resp. jeho podtlakové ovládání. Takže to můžeš zkusit vyřešit tak, že rozděláš ten ventil a vyhodíš těsnění(gumovej kroužek) z podtlakového ventilu. Dát to zase dokupy a zkusit jestli to bude lepší. To tě nebude nic stát. Pokud to bude tím, tak pak můžeš třeba koupit nový kohout.
Jinak to může být tím podtlakem v nádrži a o to se stará víko nádrže, ale s tím jsem problémy neměl.

Jinak GPZ 500S nemá žádný palivový čerpadlo ani nic podobnýho, nádrž je celá nad karbecama tak tam mají jen systém nádrž - kohout - karburátory. Jediný co tam je navíc, tak je podtlakem ze sání motoru ovládaný palivový ventil, takže ikdyž je ventil otevřený, ale motor stojí tak benzín neteče.

Já mám GPZ r.v. 96 , ale předpokládám, že to mají všechny stejný.

Snad ti to nějak pomůže.
Díky moc za tu obsáhlou stať. Nemůžu říct že by to dělalo s železnou pravidelností, protože většinou jedu normálně. Takhle na krev jsem ji tahal zatím dvakrát a pokaždé to tak dopadlo, ale je pravda že ventil (kohout) pravidelně zavírám na noc, netušil jsem že díky podtlaku se to nemůže uchcat. Takže by to klidně mohl být i ten ventil. Budu zkoušet dál.
-----------------------
Kawasaki GPZ-500S

Uživatelský avatar
Hans gpz
Příspěvky: 15
Registrován: úte srp 11, 2009 08:00:44
Bydliště: Hořice na Šumavě

Příspěvek od Hans gpz » pon čer 21, 2010 20:49:46

Zdravím měl jsem stejný propblém na gpz ale 600 určo je to skoro stejný,taky sem to nemohl najít kontroloval sem celý benzínový okruh,nádrž a nic.Nakonec jsem šel po elektryce v tom to celé bylo od ovládání na řídítku u plynu jdou kabeli pod palubkou jsou tam spoje dva dráty byly pofiderní tuším že to byl plusák od startovacího tlačítka a druhý od světel,jak se jelo ve vyšíh točkách tak se kabely hřáli a nepoušteli proud jak by měli.Opravil a jezdí jak výno snad ti to pomuže.
Kawasaki GPZ600R

matyxcz
Příspěvky: 7
Registrován: pát čer 18, 2010 10:05:58

Příspěvek od matyxcz » stř čer 23, 2010 15:44:16

Hans gpz píše:Zdravím měl jsem stejný propblém na gpz ale 600 určo je to skoro stejný,taky sem to nemohl najít kontroloval sem celý benzínový okruh,nádrž a nic.Nakonec jsem šel po elektryce v tom to celé bylo od ovládání na řídítku u plynu jdou kabeli pod palubkou jsou tam spoje dva dráty byly pofiderní tuším že to byl plusák od startovacího tlačítka a druhý od světel,jak se jelo ve vyšíh točkách tak se kabely hřáli a nepoušteli proud jak by měli.Opravil a jezdí jak výno snad ti to pomuže.
Taky moc díky za tip, mrknu na to. Jinak včera jsem se konečně dostal do garáže, ale bylo málo času, takže zatím resume ve smyslu že svíčky jsou ok, krásně čistě vypálené, do vzducháče jsem neměl čast lézt (ale byl dávaný nový v servisu před 3 týdny, nicméně asi to o víkendu ještě zkontroluju, ta krabice se mi nezdála moc ošahaná, spíš celá poctivě zaprášená, tak bůhví jestli to neošidili), ale hlavně jsem narazil na jednu věc : :!: předchozí majitel si chtěl ušetřit práci s čištěním karbců a sítko v nádrži mu nestačilo, tak přefikl hadičku s přívodem benzínu a vrazil tam palivový filtr. Ten je sice od pohledu nezanesený, ale dokážu si představit že tenhle bazmek může průtoku paliva klást slušný odpor, tzn. při plném otevření to halt nestačí dodávat.

Takže aktuálně sháním tu hadičku, protože zbytek té původní je příliš krátký, a pak se uvidí. Když už v tom budu tak se rovnou mrknu na ty kabely jak píšeš.
-----------------------
Kawasaki GPZ-500S

Odpovědět